سنگ ورقه ای | سنگ مالون | 3101 369 0918

سنگ ورقه ای از دسته سنگهای دگرگونی و آذرین می باشد که به صورت ورقه های نامنظم و روی هم خوابیده که به وسیله ابزارآلات مکانیکی استخراج شده و توسط کارگر با استفاده از قلم و پوتک ورق ورق میشود و توسط کارگران بارگیری میشود.این سنگها طیف رنگهای مختلفی دارد از سیاه تا قهوای و سبز ....سنگهای ورقه ای بسیار مقاوم هستند و همچنین بسیار مقرون به صرفه میباشند.

سنگ مالون یا بادبر چیست ؟

سنگ‌هایی که در ساختمان به کارمی‌روند به نام‌های سنگ لاشه‌ ، سنگ قواره ، سنگ بادبر و سنگ پلاک مرسوم می‌باشند .

این نوع سنگ سنگی است که در هنگام استخراج از معدن‌ ، به کمک پتک‌ ، آن را به صورت تقریبی مکعب مستطیل در می‌آورند و سپس در کارگاه ، سطح نمای آن را حدودا به صورت چهار گوش (مربع یا مستطیل) شکل می‌دهند . اصطلاحاً به این سنگ‌ها مالون نیز گفته می‌شود . این کار ، برای برداشتن درزهای افقی و قائم در دیوارهای رجدار و به رج برده شده و همچنین برای نظم کشیدن به نمای دیوار انجام می‌گیرد .
ریشه سنگ ، از طرف نما به طرف دم سنگ ، با استفاده از پتک کمی لاغرتر می‌شود تا عمل کنار هم قرار دادن سنگ‌ها به راحتی صورت گیرد . حداقل عرض و ارتفاع سنگ بادبر به ترتیب ۲۰ و ۱۵ سانتیمتر و اندازه بار سنگ حداکثر ۴ سانتیمتر است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی